Disseny d’hotels temàtics: un cas d’èxit a Lucerna

//Disseny d’hotels temàtics: un cas d’èxit a Lucerna

Disseny d’hotels temàtics: un cas d’èxit a Lucerna

A Criteria Arquitecthos som especialistes en disseny d’hotels i per això ens agrada estar al dia de propostes d’hotels destacades a nivell internacional, de fet, el nostre director general, Claudi Martinez, visita habitualment complexos hotelers d’interès arquitectònic per mantenir fresca aquesta formació contínua tan necessària en l’arquitecte.

En aquest sentit fa uns dies us parlàvem de disseny d’hotels temàtics i avui volem fixar-nos en un cas d’èxit d’hotel temàtic amb una gran qualitat arquitectònica realitzat per l’arquitecte Jean Nouvel a Lucerna, Suïssa.

The Hotel a Lucerna

L’hotel es diu “The Hotel” i va ser projectat pel reconegut arquitecte francès l’any 2007. A Lucerna, Jean Nouvel també ha projectat el centre de convencions i cultura.

diseño-hoteles-tematicos-04

A “The Hotel”, Nouvel va treballar al costat de Urs Karli, un innovador artista que havia estat involucrat anteriorment en projectes hotelers i que és propietari de diversos hotels a Lucerna. Després d’engegar hotels com l’Astoria Lucerna, Karli s’embarca en un nou projecte hoteler destinat a convertir-se en un referent a la ciutat.

Per a “The Hotel” Karli encarrega a Jean Nouvel el disseny de l’arquitectura i l’interiorisme del complex i amb l’ajuda de l’expert en colors, Alain Bony han aconseguit un resultat únic que s’alça com un dels hotels temàtics més interessants a nivell europeu.

El concepte de “The Hotel” expressa en si la metàfora d’hotel com a teatre. Karli volia aconseguir un ambient en el qual els clients es sentissin part de l’escenari, allunyant-se del disseny estandarditzat de les habitacions d’hotel i personalitzant cadascuna de les estades mantenint al client entretingut i com a espectador inesperat en cada nova visita.

Per materialitzar aquest concepte i aconseguir que l’hoste senti que entra en un món completament màgic i elegant, Karli va pensar que l’experiència havia de ser memorable no només des de l’interior sinó també des de l’exterior. Per aquest motiu, a l’entrar a l’hotel s’intenta donar la impressió d’estar fora i de la mateixa manera la gent que aquesta fora pot sentir que aquesta dins.

diseño-hoteles-tematicos-00

Per la seva banda, l’arquitecte Jean Nouvel és l’encarregat de concebre l’arquitectura i connectar l’interior amb l’exterior d’una manera escenogràfica. Mitjançant el recurs d’incorporar miralls i altres tècniques que confonen i serveixen com a decoració al mateix temps, s’aconsegueix un escenari del que el client és part activa en tot moment.

La temàtica del cinema a l’hotel

diseño-hoteles-tematicos-02

Des de l’hotel ens comenten que l’hoste típic sol ser una persona amb interès per l’art en general o bé algú que busca un lloc genuí i diferent on passar una nit inoblidable.

D’acord amb la temàtica del cinema, cadascuna de les 25 habitacions de l’hotel està decorada al voltant d’un film personalment seleccionat per Jean Nouvel que es presenta com una escena de la pel·lícula que ocupa el total del sostre de l’habitació.

Així, quan l’hoste se’n va a dormir al seu llit gaudeix d’una vista panoràmica del sostre il·lustrat amb una gran escena d’una pelicula. Cada habitació està dedicada a una pelicula així que quan l’hoste torna a l’hotel disfrutra d’una nova panoràmica.

La temàtica s’aprecia des de l’exterior

diseño-hoteles-tematicos-01

Potser l’efecte més interessant de l’aplicació de les escenes és des de l’exterior, des del carrer amb la il·luminació del sostre i els grans finestrals, es pot apreciar el total d’escenes.

Tots els espais de l’hotel estan pensats al detall. El lobby, el restaurant, el bar han estat dissenyats per completar el conjunt temàtic i permetre que l’hoste gaudeixi dels espai comuns.

Alain Bony, encarregat de la selecció de colors en base a criteris d’harmonia i energia amb l’objectiu de crear un ambient social i exclusiu on l’hoste se senti còmode.

2019-01-28T12:55:02+01:006 Juliol 2015|